erasmus etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
erasmus etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Ağustos 2020 Çarşamba

Yurt Dışından Türkiye'yi Aramak (TELEFON ARAMASI)

Bizim konumuz WhatsApp, Facebook gibi programlarla internet üzerinden görüşme yöntemi değil karşı tarafın telefonunu normal aramak üzerine. Yani bu yazı yurt dışından Türkiye'yi ucuza arama yolları üzerine En baştan uyarayım: Sakın Türkiye sınırları dışarısında Türk hattıyla bir yeri aramayın veya gelen aramayı da açmayın. Her iki durumda (arama ve aranma) çok tuzlu fiyatlar ödersiniz. Gittiğiniz ülkedeki bir operatörden yeni bir hat alın. Ancak bazı durumlarda internet görüşmesi değil normal görüşme yapmak zorunda kalabilirsiniz. Bu yazıyı bu gibi durumlara ışık tutması amacıyla kaleme aldım.


1.      Yöntem voLTE veya voWiFi ile arama

Bu yöntem normal şartlarda telefonun bodrum katı gibi çekmediği bölgelerde iletişimi hala korumak adına telefonun internet altyapısı aracılığıyla operatöre bağlanmanızı ve normal çağrı alıp arama yapabilmenizi sağlar. Yurt dışındayken bu özelliği kullanmak için telefonunuzu uçak moduna alıp şebeke bağlantısını komple kesmelisiniz. Manuel olarak bir WiFi ağına bağlandığınızı var sayıyorum havaalanı, kafe vs. Telefonunuzun ağ ayarları menüsünden bu özelliğin aktif olmasına da dikkat etmeniz gerekiyor. Eğer telefonunuz desteklemiyorsa yine olmaz. Telefonunuzda da var diyelim operatör tarafından ayarlarınız kapalıysa yine olmaz. Hat ayarlarını kontrol edin ve açık değilse bu özelliği açın!

 

Neyse internete bağlısınız. Uçak modu yazan şebeke bölümünde voWiFi (voice over WiFi) işaretini göreceksiniz. Bu durumda sanki Türkiye'deymiş gibi arama yapıp arama alabilirsiniz. Türkiye'deki tarifenizi kullanırsınız. Evet fiziksel olarak Türkiye'de olmasanız bile ağ bağlantısı ile artık Türkiye'de olduğunuzdan hiçbir fark ödemezsiniz.

 

Bu özellik çok fazla hayat kurtarır. Bankaları aramak zorunda kalmanız durumunda veya daha vardığınız ülkeden henüz bir Sim kart almadığınızı varsayarsak kullanmak isteyeceğiniz yadsınamaz bir gerçek.

 

2.      Viber Out ile veya Skype ile arama

Bilmiyorum haberiniz var mı ama Viber ve Skype ile internet üzerinden görüşmenin haricinde ücretli görüşme seçenekleri de var. Ben Skype'ın bu özelliğini hiç kullanmadım ama Viber'ı uzun kez denedim. Siz her ne kadar aramayı internetten başlatmış olsanız da karşı taraf internet üzerinden değil normal çağrı ile telefonu açıyor. Yani bu sayede akıllı telefon kullanmayan birini dahi bu yöntemle aramak mümkün.

 

Telefonun numaranızla Viber'a kaydolduktan sonra kontör yüklemeniz gerekli. Google PlayStore'a kayıtlı bir kredi kartınız varsa ödeme yöntemi olarak kullanabilir veya BİM, A101 gibi marketlerde satılan hediye kodlarını da biri de Türkiye’den alıp ya da birine aldırıp da kullanabilirsiniz.

 

Önemli olan nokta kişiyi Viber ile değil Viber Out ile aramanız. Eğer bu yazıyı Türkiye'den ayrılmadan önce okuyorsanız daha yurt dışına çıkış bir deneme yapmak iyi bir seçenek olacaktır.

 

Ben bazı numaraları ararken sorun yaşamıştım ama sabit hatları ararken böyle bir sorunla karşılaşmadım. Yani yurt dışından banka vs. gibi kurumları aramak için iyi bir seçenek. İnternet bağlantınızın olması yeterli. Nereden bağlandığınız bir önemi yok. En güzel yanı Viber'ı telefonun yanı sıra tablet ve kişisel bilgisayarlarınızla da kullanabiliyor olmanız. Oturumunuzu açtıktan sonra herhangi bir cihazdan devam edebilirsiniz.

 

Bu arada sabit hatları aramak çok uygunken mobil hatları aramak çok tuzlu fiyata sahip. Viber'ı indirip uygulamadan fiyatlara bakabilirsiniz. Ben yine linkleri aşağıya bırakıyorum.




https://account.viber.com/en/



Umarım işinize yaramıştır. Blog yazısının altına yorumda bulunup içeriğin gelişmesine ve güncellenmesine katkıda bulunabilirsiniz.


24 Aralık 2019 Salı

ERASMUS REHBERİ
(Erasmus'a Gitmeden Önce)

Merhabalar bu yazıda sizlerle Erasmus süreciyle alakalı bilgi vereceğim.


SÜREÇLER

Karar verme

Gerçekten Erasmus yapmak istediğinizden emin olun. Şimdi diyebilirsiniz “Ne diyor bu?” diye. Açıklayayım: Bu bölüm iki alt bölümünden oluşuyor:
Kendinden emin olma
Erasmus yapmanın gerçekten iyi bir fikir olduğuna karar verme


Kendinden emin olma

Erasmus yapacaksanız şu üç şeye sahip olmanız gerekiyor: (a) para, (b) kafa, (c)sabır.


Kafa ile başlarsak, önemli bir kısım. Kafasız bir insanın zaten bunun ilerisini getirebileceğini düşünmüyorum. Bu genel tabiri açacak olursak ders başarınızın önemli olduğundan bahsedebiliriz. Başvurulan üniversiteye değişmekle beraber 2.50 ortalamanın üzerine sahip olmanız gerekmekte. Ama bu ortalamaya sahip olmanız gidebileceğiniz anlamına gelmiyor, sadece ön koşulu bu bunun. Bölümünüzde genel olarak ortalamalar yüksekse ona göre çalışmanız (ineklemeniz) gerekebilir.
Artık bir mükemmel bir ortalamaya sahibim diyorsanız, bu da tam yeterli değil. Çünkü İngilizce bilginizin olması gerekiyor. Okulunuz bununla alakalı bir sınav yapar siz de başarılı olursanız okul puanınınız ve yabancı dil puanınızın ortalaması alınır ve ona göre tercihiniz olan okul/ülkeye yerleşirsiniz. Kimin puanı yüksekse okulu o kapar.

Para kısmından değinecek olursak ne kadar hibe alacak olsanız da kendi cebinizden para harcamanız mutlaka gerekiyor. Gerçi yeni konuşulan Erasmus bütçesiyle beraber öğrencilere verilen hibelerin de artacağıyla alakalı haberler de mevcut ama olmadığını varsayarak devam ediyorum. Bunun içine uçak bileti, yoksa pasaport, vize ücreti, konaklama masrafı, sağlık sigortası, dışarıdan yediğin yemek, bineceğin otobüs, bir de eğlence masrafların falan filan dahil oluyor işte. Yani üniversite diyor ki: “Ben anlaşmayı yaptım. Gidersen vereceğim para bu. Yol da orada. Ama istersen gitme yani. Yedek var nasıl olsa!” Bundan dolayı karar verme üzereyseniz gideceğiniz ülkenin asgari ücretini ve üniversitenizin vereceği hibeyi dikkate alarak para biriktirmeye başlamanız mantıklı bir hareket olur.

Sabır: sabır ve yine sabır. En başta motivasyona sahip bir birey olmanız veya bu Erasmus hareketliliğine başvuracaksanız sabırlı olmaya koşullanarak başlamanız gerekiyor. Peki neden? Onca belgeyle uğraşmanız gerekiyor da ondan. Karşı okulun istediği belgeler, orada alacağınız derslerin burada alacağınız derslerle uyuşması veya uyuşmaması durumunda derslerin alttan alınma tehlikesi, belgeleri hazırlarken yapılan hatalar, siz ne kadar işinizi iyi yapsanız bile karşı okulun işi iyi yapmama ve iletişimsizlikten kaynaklı işlerin uzaması (benim başıma gelmedi ama bir arkadaşım çok uğraştı), bu liste uzar gider.

Bu arada bunlar muhtemel sorunlar ama illa başınıza gelecek diye bir durum yok. Durduk yere şevkinizi kırmayayım. Ama bu sürece başlamaya niyetliyseniz, bir şeylerin peşinden koşturmaya gücünüz, cesaretiniz, niyetiniz olmalı. Eğer yoksa bunları kazanmakla yola başlayın! Yoksa sonrası sonraya kalır!
Bir de karar verelim gerçekten Erasmus iyi bir fikir mi? Ailenizin kabul etmesi vb. sorunları yaşamadığınızı varsayarak devam ediyorum. En başta şunu belirteyim: Erasmus kesinlikle gereksiz bir uygulama değil. Kastım bu değil yani. Ama çok iyi bir üniversitede okuyorsanız muhtemelen bunu düşünmek durumunda pek kalmazsanız ama okulunuzun ikili anlaşmasının olduğunu okullara bir bakın. Ve şunları göz önünde bulundurun: Bu okullar gittiğiniz ülkenin neresinde yer alıyor? Yani gideceğim yer iyi bir üniversite mi? (Web sayfasına bir göz atın. Size çok fikir verir.) Gideceğim ülkede harcamam gereken para ne kadar? (Ülkelerin asgari ücretleri size bu konuda bilgi verir.) Attığım taş ürküttüğüm kuşa değecek mi? Yani ben bu işin sonunda pişman mı olurum mutlu mu?

Bunu da belirtmekte fayda var ki Erasmus öğrencilik hayatınızın haricinde hayatınızda asla elde edemeyeceğiniz bir fırsat. Erasmus genel olarak size akademik başarıdan daha çok dünyaya karşı bakış açısı kazandırır. Yani yaptığınız en kötü Erasmus dahi sizin için hayatınızda önemli bir yere sahip olacak. Ama bu soruları yine sorun. Sorun ki önünüzdeki seçenekler içerisinden kendinize en uygun yeri, okulu ve ülkeyi seçin.


Harekete Geçme

Bunca anlattığım şey hala seni vazgeçirmediyse devam et! Çoğunu zaten hallettin sayılır!

<!-- Yazının devamı gelecek!! -->